TV, bredband och telefoni

Med vårt kommunikationsnät kan du välja fritt bland många leverantörer, erbjudanden och tjänster.

Nätet ger dig tillgång till hastigheter upp till 1000/1000 Mbit/s.

Tjänster med hjälp av Zmarket

Med Zmarket kan du som hyresgäst enkelt jämföra, välja och beställa bland mer än 50 olika tjänster från leverantörer inom bredband, tv och telefoni.

Gör så här:

  1. Gå in på ostersundshem.zmarket.se och logga in med din adress
  2. Jämför de olika tjänster och leverantörer du är intresserad av.
  3. Välj och beställ den tjänst du vill ha direkt på sajten. Snabbt och enkelt.
  4. Ring Bredbandsrådgivaren 010-130 79 79 om du behöver hjälp att komma igång eller välja leverantör.

Kom igång snabbt och enkelt med internet via fibernätet i ditt hem (PDF).

Tv i lägenheten

Vi erbjuder i många områden ett grundutbud av tv-kanaler via kabel-tv-nätet och Sappa är den som i nuläget levererar tjänsten. Men vi ska byta leverantör och det innebär vissa förändringar (läs mer om detta längre ner på sidan). Fram tills bytet sker i ditt område är det fortfarande Sappa du vänder dig till om du har problem kopplat till det analoga grundutbudet samma sak gäller om du har digital-tv från Sappa.

Sappa tel.  0774-44 47 44. 

Här kan du se vilka analoga kanaler som ingår i vårt grundutbud från Sappa (PDF).

Här väljer du själv din tv-lösning

I kvarteret Rosmarinen i nedre Torvalla samt vår nyproduktion (Remonthagen, Tallåsen, Lugnet, Fagerskrapan) väljer du själv tv-lösning.

På ostersundshem.zmarket.se kan du se utbud och beställa tv-tjänst från valfri operatör i vårt kommunikationsnät. 

Viktig information om förändring av tv-tjänst

Vi kommer att modernisera våra tjänster vilket innebär att tv-tjänsten kommer att gå via bredbandsnätet istället och i och med detta byter vi leverantör från Sappa till Telia. Brunflo kommer att bli det första område som berörs.

  • För dig som bor i Brunflo kommer Telias tv-tjänst Tv och streaming Bas att ingå i din hyra från och med 1 oktober 2023. Du kommer inom kort att få ett brev från Telia med detaljerad information.
  • Övriga områden kommer under februari 2024 att byta till Telias tv-tjänst. När det närmar sig kommer du att få ett brev från Telia med detaljerad information.

Nedan hittar du vanliga frågor som vi sammanställt tillsammans med Telia.

Kollektiva tjänster betyder att dina fibertjänster ingår i ditt boende. Beställ och aktivera enkelt Tv och streaming Bas på telia.se/aktivera

  • För dig som bor i Brunflo gäller detta frånden 25 september 2023.
  • För övriga områden kommer mer information längre fram.

Här ser du vad som gäller för just dig och vilka tjänster som ingår, hur du får din utrustning, inloggningsuppgifter med mera.

Här kan du läsa mer om hur du kommer igång.

Efter du har aktiverat dina tv-tjänsten kan du se dem på Mitt Telia.

Här kan du läsa mer om hur du lägger in nya koder i tv-boxen. 

Bredband och övriga fibertjänster i det öppna fibernätet påverkas inte alls av denna förändring. Du fortsätter att använda tjänsterna som vanligt.

Alla övriga tjänster och erbjudanden i det öppna fibernätet hittar du som vanligt på zmarket.se

Bor du i Brunflo kommer kabel-tv att stängas ned i ditt boende den 30 september 2023. Om du vill fortsätta titta på tv utan kostnad aktiverar du streaming Bas från den 25 september 2023telia.se/aktivera

Du kan även kontakta Telias kundtjänst på 020-20 20 70 så hjälper de dig.

  • För övriga områden kommer mer information längre fram och kabel-tv kommer inte att stängas ned än.

Tv och streaming Bas ingår i ditt boende. Paketet har 18 kanaler och 15  playtjänster.

Läs mer om vad som ingår.

  • För dig som bor kvarteret Rosmarinen i nedre Torvalla samt vår nyproduktion (Remonthagen, Tallåsen, Lugnet, Fagerskrapan) kommer Tv och streaming Start att ingå. Mer information kommer längre fram

Den nya tv-tjänsten bygger på fiberteknik och har bättre kvalitet och flexibilitet än tidigare teknik. Du kan titta live och streama ditt tv-innehåll både via tv-boxen och den kostnadsfria streamingappen Telia Play.

Bor du i Brunflo kan du från den 25 september 2023 aktiverar Tv och streaming Bas från Telia. Du får tv-utrustningen och instruktionsmanualer när du aktiverat dina tjänster.

I beställningsbekräftelsen framgår hur utrustningen skickas till dig.

Du kan även kontakta Telia på 020-20 20 70 så hjälper de dig.

  • För övriga områden kommer mer information längre fram.

Telias streamingtjänst Telia Play ingår i alla tv- och streamingpaket så att du kan ta med dig ditt tv-utbud i mobilen och surfplattan eller via en Chromecast eller Apple TV. Se ditt tv-utbud var du vill, när du vill både hemma och i hela EU/EES. Här hittar du information om hur du kommer igång.

Ring Telias kundtjänst på 020-20 20 70
Vardagar: 08.00-19.00
Lördagar: 09.00-18.00
Söndagar: stängt

Telia legitimerar alltid sina kunder i butik, via telefon eller på telia.se. 
Om du inte har möjlighet att legitimera dig med bank-id rekommenderar vi att du snarast möjligt beställer en personlig kod. Läs mer på telia.se/id. Du kan även ringa och beställa på 020-20 20 70 och vänta kvar tills samtalet kopplas fram till en agent.

Vänligen vänta medan ansökan skickas...

Sök ledigt

Felanmälan

Min bostad

Kundservice