Vänligen vänta medan ansökan skickas...

För leverantörer

Här finner du som leverantör viktig information.

Obligatorisk referensmärkning

När du fakturerar Östersundshem är det viktigt att fakturan:

  • Är utställd på Östersundshem AB.
  • Har rätt referensmärkning (7-siffrigt nummer).
  • Finns det ett AO-nr, FE-nr så ska det också anges.

Om någon information inte är korrekt eller saknas finns det risk att betalningen fördröjs eller att ny faktura måste utfärdas. Saknar du referens, vänligen kontakta den som har gjort beställningen. Referensmärkningen kan bestå av annan kod om det är överenskommet.

Elektronisk fakturering

I enlighet med den nya lagen om e-faktura vid offentlig upphandling, som trädde i kraft 1 april 2019, tar vi endast emot leverantörsfakturor elektroniskt.

Det finns stora fördelar med elektroniska fakturor, där vi tillsammans kan spara tid, pengar och miljö. För att underlätta övergången till elektroniska fakturor har vi sammanställt den information som ni behöver.

E-fakturor till Östersundshem AB skickas elektroniskt enligt följande:

GLN-nummer: 7340109103480
VAN-operatör: Tieto Sverige
alternativt via: Peppol ID 0007:5565281648

Om du som leverantör inte har möjlighet att skicka e-faktura via ditt affärssystem kan ni använda en av alla de fakturaportaler som finns att tillgå och på så vis registrera fakturan där. Då får vi den i rätt format.

Exempel på fakturaportaler: Swedbank eller InExchange

Upphandlingar

För aktuella upphandlingar, klicka här.

Vänligen vänta medan ansökan skickas...

Sök ledigt

Felanmälan

Min bostad

Kundservice