Hemsidan fungerar igen, dina köpoäng är kvar

DSC_3132.jpg

Frågor och svar

Den 21 mars utsattes Östersundshem för ett dataintrång och hemsidan har sedan dess varit onåbar. Vi har behövt prioritera att få igång våra interna system först, men nu är även hemsidan igång. 

Fungerar allt nu?

Driftstörningar (särskilt gällande Mina sidor) kan fortfarande förekomma, och på grund av den långa tiden offline har vi just nu längre ärendehantering medan vi arbetar oss igenom alla inkomna ärenden.

Har mina personuppgifter läckt ut?

Vi har inte sett några tecken på att personuppgifter har stulits eller läckt ut. 

Finns mina köpoäng kvar?

Ja, dina köpoäng är kvar och har fortsatt att växa sedan IT-avbrottet. Du har inte tappat några köpoäng. Om du under perioden 21 mars till 12 april skulle ha loggat in för att stå kvar i kön, så har vi förlängt inloggningsperioden till 30 april. Däremot är det viktigt att du loggar in senaste 30 april för att fortsätta stå kvar i kön och samla poäng.

Går det att söka lägenhet nu?

Ja, så fort vi får ut lediga lägenheter på bostadstorget går det att söka dem.

Kan jag skicka in icke-akuta felanmälningar nu?

Ja, från och med 13 april går det bra att skicka in felanmälningar precis som vanligt. 

Kan jag styra min motorvärmare nu?

Nej, tyvärr går det inte att tidsstyra motorvärmaren än. Elen är istället på hela tiden. 

Tillbaka