Resultat från hyresgästundersökningen

kundundersokning.jpg

I slutet av 2021 fick cirka 2 500 av våra hyresgäster möjligheten att delta vår årliga hyresgästundersökning. Syftet med undersökningen är att ta reda på vad du som hyresgäst tycker om ditt boende och oss som hyresvärd. Totalt svarade 1499 hyresgäster, vilket innebär en svarsfrekvens på 62 procent.

Mest nöjd och minst nöjd

Den övergripande nöjdheten med hur man trivs med Östersundshem som hyresvärd, bostadsområdet, trappuppgången samt bostaden hamnar på 3,74 på en femgradig skala. Mest nöjd är hyresgästerna som bor i Solliden och minst nöjd är de som bor i Valhall. 

Vi är glada att folk lämnar sina egna kommentarer i undersökningen, även när de motsäger varandra. Till exempel: 

  • "Dålig respons, dåligt skötta fastigheter, dålig standard och tar på tok för lång tid att få saker och ting åtgärdat."
  • "Snabba på att åtgärda felanmälningar, sköts proffesionellt, fräscha lägenheter."

Topplistan

  Fråga Poäng (av 5)
  Bemötandet från tekniker/entreprenör som åtgärdat felet 4,19
  Känslan av trygghet i bostaden 4,06
  Vårt bemötande vid kontakt 4,02
  Antalet kärl/kategorier för källsortering 3,97
  Möjligheten att hitta en lämplig tvättid 3,84

Bottenlistan

  Fråga Poäng (av 5)
  Värme/temperatur vintertid 3,02
  Hur grannarna sköter sig i soprummet 3,06
  Uppdateringar om hur det går med felanmälningar 3,14
  Luftkvalitet/ventilation 3,19
  Att komma fram via telefon (slippa telefonkö) 3,22

 

Läs hela hyresgästundersökningen

Tillbaka